3 fejl du bør undgå på de sociale medier som virksomhed

Markedsføring på de sociale medier er en god mulighed for dig som virksomejer. Du vil få chancen for at brande din virksomhed, og skabe kontakt til dine kunder eller potentielle kunder. Der er dog nogle faldgruber, som du bør undgå. Det er vigtigt, at du undgår de nævnte fejl herunder, da de kan medføre, at du mister salg eller kunder, hvilket fører til, at du mister omsætning.

De 3 fejl du bør være opmærksom på

Strategisk planlægning
Der er mange virksomheder, der ikke har nogen plan for det, de lægger op på de sociale medier. Dette kan være problematisk, da du altid bør overveje, hvad målet med dine opslag er og hvem opslaget er henvendt til. Derfor bør du lave en plan over dit indhold, men husk at medtænke målgruppen i din plan. Foruden dette er det også vigtigt, at du har en plan for, hvornår indholdet lægges op. Med dette menes der, at hvis du plejer at lave opslag 2 gange om ugen, men pludselig ikke gør det i en anden uge, så kan det medføre at du mister troværdigheden overfor dine kunder.

Udvælg dine sociale medier
Hvis du har en virksomhed, der gerne vil markedsføre sig selv så meget som muligt, er det forståeligt, at du måske vælger at have en profil på både Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Snapchat og LinkedIn. Problemet er bare, at det kan blive svært for dig at overskue, og det er vigtigt, at du overvejer om kvalitet bør trues af kvantitet. For at undgå dette bør du i stedet udvælge, de sociale medieplatforme, som du mener, er vigtige for din type virksomhed.

Lav varieret indhold, og skab kontakt til dine følgere
En af de største fordele ved at markedsføre din virksomhed på de sociale medier er, at du kan skabe direkte kontakt til din målgruppe og dine følgere. Det er dog vigtigt, at du husker at lave indhold, der er relevant for dem, og det må gerne være varieret. Du kan vælge at lave opslag med billeder, videoer eller noget helt tredje. Dette kan du også benytte til at engagere dine følgere, eller potentielle følgere, bl.a. ved at stille spørgsmål.

Økonomisk hjælp til promovering

Promovering af din virksomhed på de sociale medier koster penge, men det kan være det værd for din virksomhed, da det vil give dig større mulighed for at nå ud til nye potentielle kunder. Hvis du har brug for økonomisk hjælp til din markedsføring, kan du vælge at undersøge dine muligheder for et kviklån.