Derfor er film den bedste måde at præsentere en virksomhed på

Virksomheder skal sørge for at præsentere sig selv på utallige sider på internettet og gennem et utal af forskellige sociale medier i dag. Det kan være svært at få skåret helt ind til benet og få præsenteret det, der virkelig er vigtigt ved virksomheden så kort og præcist, at forbrugernes opmærksomhed bliver opretholdt. På sociale medier kan det være vanskeligt at få præciseret virksomhedens værdier og kernefokus i det store mylder af andre virksomheder, der kæmper om forbrugernes gunst.

 

En film siger mere end tusind ord

Ved at præsentere virksomheden gennem en corporate film, får forbrugeren præsenteret det, der er vigtigt. Elevatortalen bliver vist med billeder, bevægelse og lyd, og forbrugeren eller samarbejdspartneren kan lynhurtigt afgøre, om de synes om virksomheden, og om de kan identificere sig selv med den. Virksomhedens værdier bliver klargjorte gennem film, der fanger interessen, og holder den et par minutter. Kunderne kan blive underholdte samtidig med at de lærer om virksomheden, i stedet for at de skal kede sig og miste interessen ved at læse en lang tekst eller bladre gennem 10 diasshows.

 

Film til fremvisning af varer, montering af produkter eller til indhold til sociale medier

En film kan være mange forskellige ting, og udover at bruges til at repræsentere virksomheden og fremføre en fornyet form for elevatortale, kan en film blandt andet bruges til at vise varer frem fra deres bedste side. Et produkts egenskaber og værdier er lettere at formidle til forbrugeren gennem film, end gennem billeder og tekst. Ligeledes kan film bruges til montagevejledninger af produkter, og derved mindske antallet af forkerte installationer samt opsætningsfejl.

 

En film kan hjælpe en virksomhed til at skille sig ud på de sociale medier

Alle ved efterhånden, hvor vigtige sociale medier er blevet i vores digitale tidsalder, og her er det – ligesom mange andre steder – vigtigt at skille sig ud. En film, der fanger potentielle kunder, kan øge salgstallet, hvis den er spændende, indholdsrig, præcis og informativ. En film, der gør det den skal, kan være en stor værditilførsel til en virksomhed.