Danskerne er blevet vilde med at handle på nettet. Førhen købte danskerne kun få varer på nettet, men i dag handler vi både hvidevarer, elektronik, møbler, personlig pleje og dagligvarer online. Den stigende interesse for online handel har også resulteret i, at der findes utrolig mange webshops, og mange fysiske butikker har også en webshop, for at gøre det endnu lettere for kunderne at handle hos dem. I år 2015 købte 3,4 millioner danskere varer eller tjenester online, og tallet forventes at stige yderligere. Den store interesse for nethandel og den store konkurrence blandt webshops har gjort, at der skal knokles ekstra hårdt. Hvis du har en webshop, er det derfor vigtigt, at du holder dig opdateret på de største handelsdage, som kan sikre dig en god indtjening.
Julegaveshopping i December
December måned er en af de tidspunkter på året, hvor danskerne handler allermest. Julegaverne skal købes, og mange mennesker orker ikke de lange køer i butikkerne. Derfor handler mange danskere deres julegaver på nettet, hvor de nemt og bekvemt kan sidde derhjemme og få klaret julegavehandlen. Som webshop er det en af de vigtigste måneder, da der kan være mange penge at tjene. Mange webshops vælger at tilbyde lignende serviceydelser som de fysiske butikker, hvor kunderne kan få byttemærke på og kan få pakket gaverne ind. Hvis din webshop har ressourcer til det, kan I med fordel tilbyde gaveindpakning, da webshops med denne ydelse ofte er populær i forbrugernes øjne. Desuden tilbyder mange webshops udvidet returret i december og januar, så kunderne let og bekvemt kan sende julegaver retur, selvom de er købt allerede før eller i starten af december.
Efter juleaften kan der også være mange penge at tjene for webshops. Mange folk har fri både første og anden juledag, og da de fleste fysiske butikker har lukket på disse dage, giver det folk rig mulighed for at handle på nettet. Mange mennesker har desuden fået penge eller gavekort i julegave, som brænder i lommen. Hermed kan der være mange penge at tjene, også selvom julegaveshoppingen er forbi.
Black Friday
Black Friday har slået rekord for at være Danmarks største handelsdag både i 2015, 2016 og igen i 2017, hvor rekorden i 2017 lød på hele 2,1 milliarder kroner. Hermed bliver det den absolut vigtigste højtid at gøre sig synlig som webshop på. Danskerne handler som aldrig før, og derfor kan det være vigtigt som webshop at tage konceptet til sig og lave nogle tilbud i forbindelse med Black Friday. På Black Friday kan der være mange penge at spare på alverdens varer, blandt andet på hvidevarer, elektronik, tøj, sko og møbler. Mange danskere påbegynder også julegaveshoppingen på denne dag. Du kan blandt andet gøre dine kunder opmærksomme på dine gode tilbud i forbindelse med Black Friday ved at sende et nyhedsbrev ud på e-mail eller anden reklame. Hvis du laver et par gode tilbud og gør dine kunder opmærksomme på dem, er du så godt som garanteret en masse salgsaktivitet på din webshop på årets største handelsdag – både på tilbudsvarerne, men også på dine ikke-nedsatte varer.
Leave a Reply