Møder den menneskelige side op til firmafesten?

I vores rolle som kommunikationshus ser vi ofte eksempler på virksomheder, der holder nogle gode fester. Kollegaerne løsner skulderne en smule, de får talt på et mere uformelt plan og de hygger sig ganske fint. Desværre holder disse firmaer ofte deres fester i et helt lukket miljø, hvilket gør det svært at bryde med normerne og agere anderledes end på en normal arbejdsdag. Man kan derfor argumentere for, at det er den faglige person snarere end mennesket, der ofte dukker op til festen.

Men hvordan kommer man udenom den vante stemning – og kan man give selve firmaet en fest? Det giver vi et bud på her.

Åben jer op for verden

En fest udenfor de normale lukkede rammer kan vise sig at være lige hvad de ansatte og virksomheden har brug for.

For virksomheden sker der ofte det, at de ansatte udfylder deres ambassadørembede og sørger for PR, god omtale og netværk. Det er ikke garanteret, men ofte kan det at deltage i større arrangementer give nogle uventede indgange til kunder.

Så næste gang Dodo and the Dodos spiller koncert, der er standup på en scene i nærheden eller der er sammenslåede arrangementer for firmaer, hvor I kan netværke, så sørg for at komme ud blandt de andre folk. Hold ikke festen lukket – åben jer op.

Her sker der nemlig også det, at de ansatte kan få lov at glemme virksomhedens vægge og den daglige rolle, og det viser en meget mere menneskelig side, som er ægte og autentisk – præcis den type, vi vil handle med.

Husk at vise hvem I er – også bagefter

Som virksomhed er det muligt, at I har en flot hjemmeside med godt indhold. Det er også muligt, I har gode og udførlige produktbeskrivelser og en flot LinkedIn profil. Men bruger i det? Er I endnu en i flokken med samme tilbud eller forstår I at brande jeres menneskelige side – hvilket både gør jer mere interessante for købere og som arbejdsplads.

For når I endelig har haft et brag af en fest og samlet flotte billeder med smil og mennesker, der trives og har det fantastisk internt, så skal I også huske at bruge det. Jeres hjemmeside kan her sammenlignes med den lukkede fest. Men jeres sociale profiler derimod, de er åbne og kan binde en flot sløjfe mellem B2B og B2C.

I skal naturligvis ikke sende billeder ud uden formål. I skal bruge jeres menneskelige side til at kommunikere de mennesker, der gemmer sig bag brandet. Gør I det, så viser i omverden hvem I er, ligesom I autokommunikerer til medarbejderne, at vi sammen har det sjovt. Det åbner for en helt ny verden af autentiske personligheder, glæde og daglig fest i firmaet.